Hé, de advertentie, als je zou zwijgen…

Het is niet gemakkelijk om begin 2021 nieuwe auto’s te verkopen. De beperkingen, de verplichting tot telewerken, de ontdekking door velen van de geneugten van het fietsen… Dit alles heeft het autoverkeer sterk verminderd. Auto’s slijten minder, dus ze hoeven niet zo snel vervangen te worden… Autoreclame moet dus energieker en sluwer zijn om mensen tot kopen aan te zetten. Dit is een van de weinige positieve gevolgen van de pandemie: het wegverkeer is in 2020 afgenomen, in België bijvoorbeeld met 20%(1). Dit heeft positieve gevolgen gehad: de vermindering van de luchtverontreiniging, die zo schadelijk is voor de gezondheid, de vermindering van de verkeersopstoppingen (in Brussel is het aandeel van de verkeersopstoppingen gedaald van 38% tot 29%), de vermindering van het aantal auto’s op de weg, en de vermindering van het aantal auto’s op de weg.(2)) en de daling van het aantal ongevallen (-20%) en doden (-22%) op de Belgische wegen.(3) Naast al dit goede nieuws is er n …
Notes et références
  1. https://www.rtbf.be/info/societe/detail_diminution-du-trafic-en-belgique-depres-de-20-en-2020?
  2. https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/
  3. https://www.vias.be/fr/newsroom/134-tues-et-10–000-blesses-en-moins-surles-routes-en-2020/
  4. https://pro.largus.fr/actualites/les-ventes-de-voitures-neuves-chutent-de-243en-europe-en-2020–10520395.html.
  5. https://www.autoplus.fr/actualite/toyota-gr-yaris-2021-une-publicite-censuree-en-australie-246269

Espace membre

Leden